Prosh - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu Prosh - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu

Prosh

Door: stevenvanpolen

Blijf op de hoogte en volg Steven

09 April 2012 | Australië, Perth

Alweer een week voorbij sinds mijn laatste blog, de weken volgen elkaar aardig snel op en het aftellen is dan toch echt begonnen. Over 12 dagen zit ik rond deze tijd in het vliegtuig richting Kuala Lumpur om daarna naar Nederland te vliegen, gek idee maar het is dan toch echt waar:P Tot die tijd zit ik nog hier en ga ik er een mooie tijd van maken, en nu ga ik beschrijven wat er afgelopen week weer voor opvallende dingen gebeurd zijn;).
Deze weken ben ik aardig druk met mijn scriptie, het vergt aardig wat tijd om alle informatie rond te krijgen. Allemaal kleine dingetjes die ik dubbel moet checken en dan toch ook weer anders kunnen zijn vergen behoorlijk wat tijd. Afgelopen donderdag kwam dit tot een soort hoogtepunt toen ik een afspraak met mijn begeleider had die uiteindelijk 2.5 uur duurde. De basis van mijn model komt bij hem vandaan en voor een aantal zaken vertrouwde ik dus op zijn informatie, maar nu wil ik dus alles op een rijtje krijgen en dat vergde nogal wat tijd. Nog niet alles is helemaal uitgezocht maar heb toch van een aantal dingen duidelijk gekregen hoe hij dingen had gekregen en de meeste zaken moesten ook bijgesteld worden. Ben blij dat ik nu het meeste wel duidelijk heb maar het aanpassen van mijn model kost toch weer behoorlijk wat tijd. Nu denk ik dat ik het model eigenlijk af heb en dat meot ook wel want vrijdag heb ik een presentatie waar ik toch wel wat neer moet gaan zetten en wat resultaten zouden wel leuk zijn anders wordt die presentatie zo leeg:P Maar goed morgen gaan we maar eens kijken wat we allemaal voor resultaten kunnen krijgen, zou leuk zijn als er wat moois uit komt;).
Maar goed gelukkig gebeuren er ook nog dingen naast mijn scriptie, vorige week woensdag was het namelijk Prosh. Dit is een feest waar studenten verkleed heen gaan en iedereen haalt dan de hele nacht door. Op zich dus niet heel bijzonder, gewoon een leuk feest en dat is het maar de volgende ochtend werken ze met zijn allen voor een goed doel. De studenten gaan dan de straat op met de speciale 'Prosh' krant en verkopen deze aan mensen op straat. Deze krant kijkt op een lachwekkende manier naar het nieuws en iedereen op straat koopt eigenlijk wel zo'n krant. De opbrengsten van deze verkoop gaan dan naar een goed doel en dat is toch wel heel grappig vind ik:P Het is eigenlijk een soort Carnaval maar dan met een actie voor het goede doel erin, zeer grappige traditie:P
Donderdag was een dag met een donkere en een lichte kant. De donkere kant is dat ik sociale achting gedaald ben, ik heb niet langer een kantoor voor mezelf maar ik moet hem weer delen. Het is wel een behoorlijke klap dat ik zo teruggezet wordt maar ik sta weer met mijn beide benen op de grond:P De lichte kant was dat Zhibo (de chinees waar ik mijn kantoor weer mee deel) weer terug is en dat is toch wel gezellig. Hij had ook nog een presentje meegenomen namelijk een mooie Chinese waaier, vond het echt leuk dat hij iets meegenomen had en deze gaat natuurlijk ook weer mee terug. Hij dacht natuurlijk het wordt in Nederland zomer dus het zal wel warm worden en dus een waaier komt wel goed uit, hij weet alleen niet hoe de Nederlandse zomers zijn, maar het idee is leuk:P Verder is het ook wel weer leuk om niet meer in mijn eentje te zitten, niet dat we de hele tijd zitten te praten maar af en toe een klein praatje is natuurlijk wel gezellig.
Zoals jullie allen weten was het afgelopen vrijdag een hele goede vrijdag, wat de naam ook wel zegt natuurlijk:P Maar de Australiers maken er een extra goede vrijdag van, het is hier namelijk een nationale feestdag en dus is iedereen vrij. Dat was op zich wel lekker, ik heb zelf wel aan mijn model gezeten maar wel een tandje rustiger want ja het is toch goede vrijdag:P Na een goede vrijdag komt wel weer een gewone zaterdag en ik had me voorgenomen om naar de Dutch shop te gaan. Voor mijn vertrek wilde ik namelijk trakteren op stroopwafels en ik ging op internet op zoeken hoe ik die het beste kon krijgen in Perth. En op ongeveer een uur reizen zat een Dutch shop dus daar ben ik toen naar toe gegaan om eens even te kijken wat ze allemaal hadden. De winkel viel wel redelijk op, allemaal vlaggetjes, Heineken trompetterpetten en dat soort dingen, was wel grappig om zo'n stukje Holland in Australië gezien. De eigenaar was gewoon een Australiër die 2 jaar in Alkmaar had gewoon en toen een Dutch shop in Perth is begonnen:P Zijn ouders deden hetzelfde in Sydney en was dus een soort familie-business. Nou goed ik had mijn stroopwafels en wat typisch Nederlandse dingen voor mijn Nederlandse afscheidsdiner voor mijn huisgenoten en toen weer terug naar het huisje. de rest van het weekend rustig aan gedaan en aan mijn model gezeten. Morgen weer verder en dan gaan we eens kijken wat het allemaal op gaat leveren:P
Aankomende vrijdag heb ik dus mijn presentatie, en ik heb nog geen reacties gehad op mijn uitnodiging maar die staat nog steeds natuurlijk;) We gaan zien wat komende week weer brengt, in ieder geval allen een hele mooie week toegewenst en in ieder geval tot over een week!

  • 09 April 2012 - 16:05

    Ronald:

    Je bent er maar druk mee! ;)

  • 09 April 2012 - 19:32

    Karlijn:

    Weer een mooi verslag mijn lief :)
    Goh, ik wist niet dat Heineken uit Nederland kwam. Nooit opgevallen. Juup wel, toch?

  • 10 April 2012 - 10:52

    Franca:

    Veel succes vrijdag, ik krijg helaas geen vrij van mijn baas anders was ik graag komen luisteren....

  • 11 April 2012 - 04:31

    Je Vader:

    goed bezig, die prosh actie kan hier ook ingevoerd worden. verder hadden we elkaar net gesproken, maar het blijft leuk je blogs te lezen. Zet je presentatie maar op you tube, kan iedereen hem zien, hoeft niemand een smoesje te hebben.
    Tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steven

Deze pagina is het logboek voor mijn reis naar Australie. Ik zal proberen wekelijks een korte beschrijving erin te zetten en als er wat meer gebeurd zal dat ook hierop te vinden zijn.

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 24681

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 21 April 2012

Trip naar de zon in Australie

Landen bezocht: