piektijd om 16:00 - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu piektijd om 16:00 - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu

piektijd om 16:00

Door: stevenvanpolen

Blijf op de hoogte en volg Steven

19 Maart 2012 | Australië, Perth

Het is weer tijd voor......een nieuwe blog, want ja het is alweer maandag;)
Het was weer een week met wat bijzondere gebeurtenissen en ik zal proberen deze voor jullie zo boeiend mogelijk te beschrijven;)
Vorige week dinsdag heb ik een soort van promotie gemaakt, ja dat maandenlange werk begint zijn vruchten af te werken! Of het komt gewoon doordat de Chinese jongen waarmee ik mijn kantoor deel voor een paar weken met vakantie gaat. Oke, ik geef het eerlijk toe het is het laatste en vorige week dinsdag was de laatste dag van Zhibo (de Chinese jongen waar ik mijn kantoor mee deel)voor de maand maart. Dus vanaf woensdag had ik het kantoor voor mezelf, wat eigenlijk niet veel verschil maakt maar het idee dat ik even een eigen kantoor heb is toch grappig. Maar goed de dagen daarna waren redelijk hetzelfde, wat hoofdstukken van mijn scriptie af schrijven en uitbreiden van mijn model met de laatste aspecten. OP vrijdag had ik het dan ook behoorlijk gehad en na een gesprek met mijn begeleider kwam eruit dat ik ook in het weekend door moest met modelleren. Niet echt een weekend om naar uit te kijken dus maar ja, wat moet dat moet;) Dus mijn zaterdag begon weer met mijn model, maar had besloten dat ik de middag wel vrij mocht. Dus toen ben ik weer eens een keer naar het centrum geweest, daar een beetje rond gekeken en wat kleine dingetjes gekocht.
Zondag begint zoals elke zondag met een lekker rondje hard lopen en dit was ook wel een goede compensatie voor die avond. 's Avonds was ik namelijk uitgenodigd voor een traditionele Australische bbq met Engelse gerechten, nou daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen en daarom stond ik om 6 uur hongerig te kijken bij een speciaal soort bbq. Ik ga het toch even uitleggen want het concept is best leuk en het eten was lekker. In deze bbq zaten de kolen aan de zijkant van de bbq en was er ruimte voor een schaal in het midden. Verder was er natuurlijk een rooster waar het vlees op lag en een grote deksel waardoor de warmte binnen de bbq bleef. Het vlees lag niet direct boven de kolen maar in de ruimte ertussen en werd dus gedeeltelijk verwarmd door directe warmte van de kolen zelf. Maar daarnaast werd het ook nog gerookt doordat de rooklucht in de bbq (net als in een oven werd de lucht dus in de hele bbq behoorlijk warm). Het concept leek dus op een bbq maar was toch net anders. Op deze bbq lag een homp varken van ongeveer 30 cm lang, 15 cm breed en 15 cm hoog. Een aardige homp vlees dus en het aparte was dat bovenop nog een gedeelte van het vel van een varken zat. Toen het varken klaar was, was dit zeer knapperig geworden en zeer lekker. Maar het was maar goed dat ik hard gelopen had want het was gewoon puur vet wat ik zat te eten:P Daarna nog een traditioneel engels toetje gegeten, heb mijn buik dus goed vol gegeten. Tijdens de bbq heb ik ook nog een behoorlijke tijd gepraat met een man die colleges geeft in fantasy-boeken, en aangezien ik deze zelf ook lees was het zeer leuk om hier over te praten. Het was lekker om er op deze manier even helemaal uit te zijn.
Maar goed de volgende ochtend moest het toch weer gebeuren, wel een uurtje later opgestaan want er moest natuurlijk ook wat gedronken worden. Maar goed uiteindelijk toch weer naar de universiteit gegaan en maar weer eens wat dingen proberen met mijn model. De ochtend wat dingen geprobeerd maar hier kwam niet zoveel uit, na de lunch kon het staren weer beginnen. Weer wat kleine veranderingen gedaan en OPEENS WAS HET DAAR!!!! Mijn software gaf de volgende output: Optimal solution found! Ik kon mijn ogen niet geloven en kijken naar de verschillende waarden en kijken of dit een beetje logisch is en dat waren ze! Het waren getallen die best wel logisch zouden kunnen zijn en wanneer ik wat input veranderde dan veranderde de uitkomst precies zoals ik zou willen!
Ik keek naar de klok en het was 15.49, verschillende malen opgeslagen en toen even een paar minuten voor me uit gestaard. Daarna naar mijn begeleider gelopen, met hem er nog naar gekeken en hij begon ook te glimlachen toen hij de resultaten zag! Toen ik terug kwam in mijn kantoortje;) keek ik even naar de tijd wanneer het model begon te lopen en dat was 15:49. De vorige keer dat mijn model begon te lopen was bijna 2 weken geleden rond 16:00, dus bij deze heb ik besloten dat ik een piektijd heb rond 16:00!!! Je kan het ook zien als 09:00 (Nederlandse tijd;)) Maar ik heb wel het gevoel dat 16:00 mijn piektijd is:D
Dus ben nu wel behoorlijk blij en dat is nog licht uitgedrukt. Wil nog wel wat extra dingen gaan opnemen, maar met dit kan ik in ieder geval een mooi stukje schrijven wat toch wel belangrijk is op het einde:P
Daarnaast heb ik ook een presentatie over mijn onderzoek (komt er ook nog 1 in Nederland;)) maar als je echt heel nieuwsgierig bent dan heb ik op 13 april een presentatie over mijn onderzoek. Ik heb nog wel een matras over, dus dat moet geen probleem worden!;)
Maar goed dat is over ongeveer 3 weken dus ruim de tijd, voor komende week heb ik nog een borrel gepland staan die deels zelf geregeld heb. Dus dat wordt ouderwets Heineken drinken;)
Goed allen weer een hele mooie week, en we spreken elkaar in ieder geval volgende week weer (of misschien zelfs wel eerder;))

  • 19 Maart 2012 - 16:44

    Je Moeder:

    Super, Steven dat het gelukt is!!! het is da ik vrijdag de dertiende moet werken anders kwam ik zeker gebruik maken van die matras. Ik begrijp verder dat je de nerderlandse BBQ meer op prijs stelt? Doen we een keer dunnetjes ove in Nederland. Groeten, je mum.

  • 19 Maart 2012 - 16:45

    Je Vader,:

    goed van die bbq, is vast je inspiratiebron geweest om je model aan de gang te krijgen. Er moest gewoon vet bij, dat is bij veel apparaten zo. Fijn dat het werkt.
    geniet van deze week en bereid je rustig voor op je presentatie. k spreek je spoedig.

  • 20 Maart 2012 - 10:57

    Franca:

    hey Steven, fijn dat het nu zo goed loopt met je model. Ja, goed werk heeft ook tijd nodig!
    Ook hier wordt het zo langzamerhand weer BBQ weer, nog even en het kan gebeuren onder onze overkapping1!!
    Maar we wachten natuurlijk wel even op jou.....
    groetjes uit Gilze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steven

Deze pagina is het logboek voor mijn reis naar Australie. Ik zal proberen wekelijks een korte beschrijving erin te zetten en als er wat meer gebeurd zal dat ook hierop te vinden zijn.

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 24674

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 21 April 2012

Trip naar de zon in Australie

Landen bezocht: