pecan-pie - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu pecan-pie - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu

pecan-pie

Door: stevenvanpolen

Blijf op de hoogte en volg Steven

02 April 2012 | Australië, Perth

Van harte welkom allen, die deze blog (nog steeds) bijhouden;) Ik zal mijn bevindingen van de afgelopen week weer eens beschrijven en hierbij komt ook de boodschap dat dit 1 van mijn laatste blogs zal zijn. Over 19 dagen zal ik in het vliegtuig zitten dat richting Nederland gaat dus na deze blog zal ik nog 2 maandagen een blog schrijven en daarna misschien nog op vrijdag, maar dat dit bij de laatste van mijn blogs hoort dat is een feit, daarna kan je alles persoonlijk vragen want dan ben ik weer in Nederland;)
Laten we maar weer beginnen met wat informatie over mijn scriptie. Het modelleren begint op zijn eind te komen, maar was er vorige week nog aardig druk mee. Had vorige week dinsdag een afspraak met mijn begeleider hier en toen hebben we het erover gehad dat we het model iets willen uit breiden, omdat de belasting op CO2 heel weinig effect heeft en met het model dat ik gemaakt kan ik nog wel wat meer;) Dus nu ga ik mijn model vergelijken met het overheidsbeleid van de afgelopen jaren en beoordelen of ze het een beetje goed gedaan hebben. Het wordt dus iets anders, maar denk dat het alleen maar beter wordt;) Met dit modelleren ben ik vorige week bezig geweest en ook dit model loopt nu goed. Nog 1 keer met mijn begeleider erna kijken en dan hoop ik er toch echt wel klaar mee te zijn. Ondertussen ben ik begonnen met het beschrijven van de verschillende delen die in mijn model zitten. Het grote schrijven gaat dus zo langzamerhand beginnen. Mocht ook weleens tijd worden zeg maar:P
Om dit toch een klein beetje te vieren heb ik donderdag een paar biertjes (heerlijk helder Heineken) gedronken op een terras en daarna nog in een parkje met wat van mijn collega's. Kortom het was weer gezellig, daarna gelukkig de laatste bus gehaald en dus toch nog een beetje op tijd. Vrijdag werd deze feestvreugde nog even doorgezet en wel met een housewarming van 1 van mijn vrienden hier. Hiervoor was ik uitgenodigd samen met de Francaise die bij mij in de buurt woont en dit begon al om 7 uur 's avonds. Dus toen hebben we even ergens een pizza gegeten en daarna zijn we rustig die kant op gelopen. Op de weg hierheen zijn we even langs een bottleshop gelopen, dit is een slijterij alleen die is vaak tot 12 uur 's avonds open wat dus zeker wel positief is;). Maar goed we gingen hier dus langs om wat drankjes te halen, want voor een Australisch feest neemt iedereen zijn eigen drank mee.
Ik denk dat ik dit in Nederland ook maar in ga voeren:) Iedereen neemt gewoon lekker mee wat die gaat drinken en dan hoef je als organisator alleen wat eten etc. te regelen en natuurlijk drinken voor jezelf;) Maar normaal dan is het inkopen altijd een aardig gedoe, wat wil die drinken en hoeveel zou die drinken. Als iedereen gewoon zijn eigen drinken meeneemt dan heb je dat hele gedoe niet en heeft iedereen het drinken waar die zin in heeft, ideaal! Maar aan de andere kant is het dan wel voor iedereen gedoe, waar het in Nederland gewoon even op-en-neer rijden is voor degene die het feestje geeft. Een combinatie hiervan zou ideaal zijn, ga ik nog even over nadenken:P
maar goed verder over de housewarming, hier weer zeer veel mensen ontmoet en 1 meisje was zeer verontwaardigd dat ik nog nooit pecan-pie had gehad. Ze zei dat dit de meest goddelijke taart was die er bestond, nou heb ik al weleens pecan-broodjes op (elke zaterdag liggen deze vers gebakken in de coop supermarkt;)) maar een taart had ik nog nooit op. Dus deze wilde ze nog een keer voor me maken, uiteraard vind ik dit een goed plan voor een goede taart kan je me altijd wakker maken;) Maar goed naarmate de avond vorderde wordt er natuurlijk wat gedronken en 1 Franse jongen kon dit niet zo goed hebben en raakte behoorlijk dronken. Op zich geen probleem natuurlijk alleen probeerde hij allemaal meisjes te versieren door Frans te gaan praten. Dit vonden de vriendjes van die meisjes niet zo leuk, dus wilden ze hem weg hebben. uiteindelijk ging die niet weg dus toen ook nog even de politie gebeld, allemaal gedoe later en toen zat die in de politie auto en werd die gedropt in het centrum van de stad. Dat vind ik wel een mooie straf, je veroorzaakt overlast maar het is het niet waard om een nachtje te brommen. De politie zet je af in het midden van de stad en je zoekt het maar uit (openbaar vervoer rijdt dan al helemaal niet natuurlijk;)). Dat wilde ik eigenlijk even zeggen, dat soort straffen zouden ze in Nederland ook toe moeten passen. je veroorzaakt overlast, dan zetten we je toch ff een paar km verderop en je ziet maar hoe je terug komt:P
Het weekend verder rustig aan gedaan, beetje uitbrakken enz.;) Maar wel nog wel even melden dat het zondag begon te miezeren toen ik aan het hardlopen was (en het was geen 1 april grap van iemand met een sproeier). Verder is vandaag mijn was behoorlijk nat geregend en de voorspelling van de komende 4 dagen is regen. Dit lijkt toch helemaal nergens meer op, het lijkt wel Nederlands herfst weer (het is hier ook herfst, maar toch:P). Verder vandaag weer aan mijn scriptie gewerkt, het begint een beetje vorm te krijgen hoe ik wil dat die er uiteindelijk uit komt. het resultaat moet er ook al zijn over een maand natuurlijk;)
Nou goed dit was um weer voor deze week, komende week is een drukke week denk ik. Even kijken of de paashaas ook nog langs gaat komen;) Ik wens jullie allen weer een zeer goede week en we spreken elkaar!

  • 02 April 2012 - 13:42

    Karlijn:

    Hee liefste,

    Weer een mooie blog!! :) Altijd erg leuk om te lezen. Maar ben wel blij dat er niet zoveel meer komen... ;) Geniet van het herfstweer, want in Nederland is het vast bloedheet wanneer je terug bent :P

    xxxxxie

  • 02 April 2012 - 14:39

    Je Vader:

    maar goed dat je snel weer thuis komt, want het wordt wel erg gezellig in Perth. Blij dat het model goed werkt en zelfs verbouwingen overleeft. Ik hoop dat je nog voldoende tijd hebt voor je presentatie en zo, tussen bier drinken , taart eten en andere festiviteiten.
    Geniet er maar even van en tot zaterdag.

  • 02 April 2012 - 16:33

    Franca:

    Ik stel voor dat je gewoon door gaat met op maandag een blog schrijven.....In Wageningen is ook vast wat te beleven, toch??
    Of is dat misschien niet voor de papa's en mama's bestemd????

  • 02 April 2012 - 18:52

    Je Moeder:

    hier ook weer een trouwe fan van het wekelijkse blog! Het wordt nog helemaal gezellig daar met de house warming party's. Je gaat heel wat zaken meenemen naar Nederland: zelf je drank meenemen naar je feestje, nieuw soort afstraffen...In ieder geval ook binnenkort jezelf naar Nederland brengen. Het is aftellen. Maar...Franca heeft wel goede ideeën wat betreft je blog, gewoon mee doorgaan in Nederland. Groetjes je ma

  • 03 April 2012 - 06:32

    Merel:

    Heee Steven!:)

    Straks ga je het daar ook nog missen als je naar huis komt!
    Super dat je het zo leuk hebt!
    Maar ook fijn dat je bijna weer naar huis komt!:)

    Veel plezier nog de laatste weken!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steven

Deze pagina is het logboek voor mijn reis naar Australie. Ik zal proberen wekelijks een korte beschrijving erin te zetten en als er wat meer gebeurd zal dat ook hierop te vinden zijn.

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 24678

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 21 April 2012

Trip naar de zon in Australie

Landen bezocht: