zomer/winter tijd, hoe kom je erbij! - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu zomer/winter tijd, hoe kom je erbij! - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu

zomer/winter tijd, hoe kom je erbij!

Door: stevenvanpolen

Blijf op de hoogte en volg Steven

26 Maart 2012 | Australië, Perth

Dag allen, het is alweer een week geleden dat ik via deze weg iets van me heb laten horen dus het mag weer eens tijd worden, want er is weer genoeg gebeurd;)
Afgelopen dinsdag had ik samen met een Ghanees van mijn vakgroep een kleine borrel/bbq geregeld voor de jongeren van onze vakgroep. Eerst natuurlijk gezellig boodschappen doen, maar voordat we boodschappen gingen doen moest Luke (die Ghanese man) nog even snel een laptop ergens afgeven en dan konden we door. Nou ik vind het prima en hij gaat naar binnen om de laptop af te geven, na een kwartier wachten is hij er nog niet. Ik kijk maar eens naar binnen en hij is helemaal niet in het lokaal (lokaal had 2 ingangen;)) en dus ben ik een beetje rond gaan lopen om te zien waar hij was. Nergens te bekennen, uiteindelijk nog maar even gewacht en weer 15 minuten later komt die aanlopen met een grote glimlach en ja dan heb ik um allang weer vergeven:P De laptop was kapot gegaan en toen was die snel naar de ICT gelopen om hulp te vragen, daardoor duurde het wat langer allemaal. Ach dat kan natuurlijk gebeuren, maar ook al had hij een half uur lang rond gewandeld. Die beste Afrikanen hebben een glimlach waardoor je ze alles vergeeft:P Maar goed daarna gingen we dan dus toch boodschappen doen, wat vlees, groentes en drank gehaald en toen waren we er klaar voor. Ondertussen was het 3 uur en de bbq zou beginnen om 4 uur dus toen hebben we lekker in het zonnetje alvast een biertje gedaan:P Daarna kwam eigenlijk iedereen naar de bbq toe, en deze duurde voor ongeveer 2 uur. Onder het genot van een hapje en een drankje heerlijk van de zon genoten en lekker geouwehoerd. Ook met 1 Française gepraat die bij mij in de buurt woont en vaak dezelfde bus neemt als ik maar had haar nog nooit gezien in de bus. Kortom het was weer gezellig, bijna te gezellig want had net de laatste bus weer te pakken.
de volgende dagen zaten weer vol met modelleren, heb het idee dat ik mijn model nu helemaal compleet heb. Soms zijn er nog wel wat kleine dingen die op spelen, dat ik denk dat moet toch even wat anders maar de grote lijn zit er zeker in! Morgen een afspraak met mijn begeleider en dan hopen dat hij hetzelfde denkt;)
Vrijdag was weer een dag vol met modelleren, maar deze werd afgesloten met een kleine week-afsluit borrel met een paar mensen van mijn vakgroep. Ook dit was weer zeer gezellig, en zelfs nog iets te gezellig want we kwamen behoorlijk te laat aan bij de bushalte waardoor de bus die we moesten hebben waarschijnlijk al geparkeerd stond en de buschauffeur thuis een krantje zat te lezen :D maar goed we moesten wel naar huis en dus met een andere bus, naar het centrum daar wachten op de trein en met de trein naar de goede suburb. Het was een reis van uiteindelijk 2 uur, maar anders dan de vorige keer had ik nu gezelschap van de Française en dat maakte de reis een stuk aangenamer. Lekker ouwehoeren over de verschillen tussen Australische en Europese mannen/vrouwen. Uiteindelijk kwam het erop neer dat Australische mannen behoorlijk opgepompt zijn met steroïden (had ik met Karlijn ook geconstateerd;)) en de vrouwen dragen te korte rokjes als ze uit gaan en in hun gezicht hebben ze zoveel make-up dat het met een plamuurmes aangebracht zou kunnen worden;). uiteindelijk kwamen we weer terug in Subiaco en hier scheidden onze wegen naar de verschillende huizen.
Het weekend heb ik lekker rustig aan gedaan, had nog wel een vrij plotseling etentje met mijn huisgenoten, waar mijn Chinese huisgenoten echt Chinees hadden gekookt. Was best lekker maar wel behoorlijk anders dan de Chinees bij ons:P Denk dat ze het niet helemaal snapten toen ik uitlegde dat wij Chinese restaurants hebben die niet echt Chinees eten serveren, is eigenlijk ook wel gek maar het blijft lekker:P Maar goed voor de rest nog wat schoongemaakt (donderdag controle door de eigenaar;)) en wat kleine dingetjes geregeld.
Wat wel gek is dit weekend is dat jullie toch wel iets dichter bij zijn gekomen, niet zozeer in afstand maar wel in tijd. Hier hebben ze namelijk geen zomer/winter tijd en dus ging jullie tijd een uur vooruit maar die van mij niet en dus staat mijn tijd nu dus nog maar 6 uur voor op die van jullie, dat is wel een beetje gek. Ze hebben hier een paar jaar geleden wel een jaar geprobeerd met zomer/winter tijd maar dat vonden ze maar niks dus dat hebben ze gelijk weer afgeschaft. Het blijft een eigenwijs volk die Australiërs :P
Verder begint het hier steeds kouder te worden, 's ochtends is het soms wel 15 graden nou dat is toch best wel fris. Ik hoorde ook dat het in NL nu toch wel heel mooi weer is, dus ik denk dat het weer tijd wordt om terug te komen. Want ja ik moet daarheen waar het mooi weer wordt;)
Dit was um weer voor deze blog, genieten jullie nog van het heerlijke weer en maak er weer een mooi weekje van! En als je dan toch op een terrasje zit, neem er dan maar 1 van mij;)

  • 26 Maart 2012 - 19:38

    Je Moeder:

    Het is weer maandag dus weer een verslag. Is weer leuk om te lezen en het lijkt maar steeds gezelliger te worden daar! Ga je bijna weer terug en begint het eindelijk op gang te komen. Gelukkig is het in nedreland ook goed vertoeven: hebben we ook BBQ's en gezellige afrikanen met leuke glimlachen. Daar hoef je niet voor in Australie te zijn.... Groeten, je ma

  • 26 Maart 2012 - 20:55

    Karlijn:

    Glimlacht Luke hetzelfde als ik? Ik dacht dat dat mijn geheime wapen was.. ^^
    Ik denk niet dat jij ooit nog zult klagen over de Nederlandse busdiensten, of wel? ;)
    Je bent alweer een uur dichterbij!! :D :D

  • 27 Maart 2012 - 05:33

    Je Vader:

    voor die glimlach moet je niet bij de Afrikanen zijn, moet je dichter bij huis zoeken. Leuk dat er meer activiteit is , maar ik heb je toch graag nog dichter bij. groet

  • 27 Maart 2012 - 08:52

    Franca:

    Hoi Steven, weer genoten van je stukje.
    Mirthe denkt over een studie journalistiek, kan ze in de leer bij jou???
    En ja, 15 graden, dat is wel afzien hoor.
    We krijgen bijna medelijden...:)
    Veel plezier deze week want ik lees wel dat je nu meer contacten hebt en dat is mooi!!
    groetjes uit het zonnige Gilze
    Franca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steven

Deze pagina is het logboek voor mijn reis naar Australie. Ik zal proberen wekelijks een korte beschrijving erin te zetten en als er wat meer gebeurd zal dat ook hierop te vinden zijn.

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 24680

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 21 April 2012

Trip naar de zon in Australie

Landen bezocht: