Het weekend - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu Het weekend - Reisverslag uit Perth, Australië van Steven Polen - WaarBenJij.nu

Het weekend

Door: stevenvanpolen

Blijf op de hoogte en volg Steven

08 November 2011 | Australië, Perth

Na de eerste tumultueuze dag kwam een rustiger weekend. Een weekend van bijkomen.Ik had zelf vrijdagochtend een theorie ontwikkeld, dat als ik een ancht door zou halen dan zou ik zo moe zijn dat ik die nacht gewoon door kon slapen en dan gelijk van mijn jetlag af zou zijn. Naief als ik ben (denk ik nu;)).
Zoals jullie al begrijpen was dit niet zo, en begin ik nu net een beetje van mijn jetlag af te komen.;)
Maar goed het weekend dus, zaterdagochtend moest ik toch nog vroeg op, bij het hostel hadden ze me in 2 kamers ingedeeld voor dat weekend en ik moest dus uitchecken voor 10 uur. Dus kwart voor tien ging de wekker en rustig mijn spullen eruit gegooid. Daarna lekker gedoucht en ontbeten, om dan te bedenken: wat nu?
Ik ging toch weer even de stad in, wilde naar een fietszaak kijken en moest nog slippers hebben. Dus een beetje rond gewandeld in de stad e een beetje slippers gepast. Er waren wat straatartiesten dus daar een beetje naar staan kijken. Daarna rustig rond gelopen en gekeken welke winkels nou wat deden, vorige dag alle winkels gezien maar van 3/4 wist ik niet wat ze nou echt deden. Ondertussen weet ik dat van ongeveer de 1/2 nog niet, maar toch weer wat geleerd.
De rest van de dag niet veel bijzonders gedaan, beetje gekookt en dat soort dingen.
Dan op naar de zondag, vandaag wederom vroeg op. Ik ging namelijk naar een huisje kijken voor na het hostel. De bus rijdt niet op zondag (in ieder geval niet degene die ik moest hebben) dus heb ik het gelopen.
Het was een uurtje lopen, maar begin de stad nu wat beter te kennen, dus herkende zowaar wat stukjes. Aangekomen op de plaats van bestemming stond ik voor een klein huisje. Ik dacht heel even: zit ik wel goed. Maar ik belde aan en ze wisten dat ik kwam, ik zat dus goed. Blijkbaar is het een huisje dat door 4 mensen wordt bewoond en daar kan ik nu bij komen wonen. Zag er opzich wel gezellig uit, ook wel redelijk netjes en minder ver van de universiteit.
Kortom ik had mijn toekomstige woonplek gevonden.
Na een klein gesprekje, richting trein station ggaan, het blijkt dat er ook een trein station in de buurt was en deze ging vrij regelmatig naar de stad. Er zitten toch nog veel verassingen in deze stad voor mij;)
Daarna weer een beetje rond gewandeld, gekookt en andere kleine dingetjes gedaan;)
Dit was het rustige weekend, toch lang beschreven:)

  • 08 November 2011 - 12:34

    Karlijn:

    leuk verslagje :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Steven

Deze pagina is het logboek voor mijn reis naar Australie. Ik zal proberen wekelijks een korte beschrijving erin te zetten en als er wat meer gebeurd zal dat ook hierop te vinden zijn.

Actief sinds 28 Okt. 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 24988

Voorgaande reizen:

02 November 2011 - 21 April 2012

Trip naar de zon in Australie

Landen bezocht: